9 juni 2010

En er valt wat te kiezen

Beroerd natuurlijk dat een eerder geschreven blog nu ook op vandaag staat... en vandaag is nog wel De Dag! Twee keer in zo korte tijd mogen kiezen! Wat een luxe, een voorrecht en een kans! Het hoeft niemand te verbazen dat ik GroenLinks stem. Wel verbazingwekkend is dat mijn huisgenoten via de Stemwijzer (of het Kieskompas, of een van de dertig andere stemhulpen) op PvdA en SP uitkwamen... Het goede nieuws is dat we in elk geval allemaal links uitkomen. Slecht nieuws is er dan niet. Gisteravond schoot mij - toen ik NIET naar een debat keek - te binnen dat links stemmen in deze tijd betekent dat je niet alleen aan jezelf denkt. Het vraagt moed om met bezuinigingen voor de boeg ook aan anderen te willen denken. En een beetje laf ben ik wel. Maar ja - er is geen keuze op rechts. Ieder voor zich is het slechtste principe dat je in deze tijd kunt hebben. Samen sterk geldt meer dan ooit... Houd het risico op nog meer individualiteit op een afstand. Ga in elk geval stemmen - er valt veel te kiezen. En dan bedoel ik niet alleen (eindelijk) een nieuwe premier / premiere....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten