8 maart 2010

Waar zal ik 'm inkoppen?

Wat een eer nou toch! Opeens, gedurende een zaterdagavond, verschijnen er HeemstedeMag - Twittertjes op mijn mobiele telefoon... daaronder verbergen zich herhalende berichten van / uit de Heemsteedse Courant. En wel van de VVD: GroenLinks, mevrouw Sabelis, ik dus, zou zich verongelijkt voelen, een slechte verliezer zijn, het 'eng vinden' dat de VVD ' zoveel' gewonnen heeft?! - Om vervolgens op zalvende toon te vervolgen dat "het oude college toch zo fantastisch heeft samengewerkt" (sic!)
Eerst lees ik met stijgende verbazing de berichtgeving. Dan bedenk ik mij: dat is natuurlijk ook zo bedoeld! Ik vraag mij af 'waaraan heb ik deze eer nou toch verdiend?' Ja, wij hebben verloren - Ja, tegen de landelijke (stedelijke) trend in, zoals ik dezelfde avond al Twitterde. Het kan dus om niets anders gaan dan een welbewust-omtrekkende beweging van een vermeende tegenstander, die weliswaar de verkiezingen gewonnen heeft (waarvoor ook al een echt gemeende kus uitgedeeld is op de verkiezingsavond zelf), maar die 'eigenlijk'   iets heel anders bedoelt. En die daarvoor gebruik maakt van mijn gadget-aanwezigheid. Het gaat om een VVD die alles bij het oude wil laten. Vanuit mijn perspectief is dat tegen de keuze van de kiezers in; voor de VVD kan dat er heel anders uitzien. Daarbij gaat het niet om de keuze van GroenLinks-stemmers, die inderdaad in aantal zijn afgenomen in Heemstede (al had ik er 1001 zelf - een heel eervol aantal). Het gaat niet om ons, noch om een terloopse, ironisch bedoelde opmerking op mijn persoonlijke blog. Het kan niet anders dan gaan om een omtrekkende beweging in de richting van de echte winnaar van de gemeentelijke verkiezingen in onze gemeente, D66. Wat nou toch een zwaktebod - zou je zeggen. Maar dat mag  natuurlijk niet - want een zwaktebod wordt onmiddellijk tegen je gebruikt, stel je voor zeg. Stel je voor, dat de VVD er openlijk voor uit zou  komen dat ze niet 'de groenste' is - en al helemaal niet 'de sociaalste'. Waarom heeft zij het nodig om de nu kleinste partij in de raad zo te attaqueren? Tom Poes, verzin een list. En schrijf die vooral op in je blog! Dat houdt de discussie misschien toch nog open.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten